Insight | Webbmagasin för dig inom skatt och ekonomi

Webbmagasin för dig inom skatt och ekonomi
Produktnytt

Digital signatur i Byrå

Nu finns det möjlighet att använda digital signatur i Byrå för viktiga dokument som t ex Uppdragsavtal. Digital signatur är en helt ny tjänst som vi erbjuder i samarbete med Penneo, där du som konsult kan hantera alla viktiga dokument som kräver underskrift digitalt. Underskriften utförs med BankID av din avtalspart. Du kan enkelt följa ärendet i Byrå eller på din sida i Penneo.

För att börja arbeta med digital signatur behöver du först teckna ett abonnemang och därefter köpa paket med signaturer.

I Byrå fungerar det sedan såhär:

1. Ange försändelsetyp och ange namn på försändelsen.

2. Välj därefter vilket dokument som ska skickas iväg.

3. Ange vem som ska skriva under och ange personens roll för underteckningen. När du klickar OK skickas försändelsen till Penneo för behandling. Ett mail går ut till kontakterna som ska signera om att de har en väntande signatur. I Byrå kan du sedan se status på ärendet och du som kontaktperson kommer även få mail när alla skrivit under.

Läs mer om Penneo på wolterskluwer.se/penneo