Insight | Webbmagasin för dig inom skatt och ekonomi

Webbmagasin för dig inom skatt och ekonomi
glad tjej samarbetar digitalt
Supporten svarar

Tre tips för effektivt samarbete på distans

Publicerat: 
2020-05-14

Vi är i en mycket speciell situation med stor osäkerhet, och vi förstår att du är i ett tufft läge med massor av nya uppgifter att lösa. Nu behövs nya arbetssätt för att du ska kunna samarbeta så bra som möjligt med dina kunder på distans. Vi vill hjälpa till så mycket vi kan för att underlätta detta arbete. Här ger vi tre tips för att samarbeta effektivt på distans.

1. Fleranvändarstöd i Revision

Med hjälp av tilläggsmodulen Fleranvändarstöd i Revision kan flera medarbetare arbeta i samma kundfil samtidigt. Funktionen är flexibel och lättanvänd och lämplig att använda då minst två personer samtidigt reviderar en kund.

2. Gästinlogg i Capego

I Capego kan du bjuda in en handläggare som en Gäst och ge denna person en tillfällig inloggning till en kund i Capego. Detta kan t ex vara bra om du vill ge din konsult eller din revisor tillgång till Capego för att hjälpa till med bokslutet eller granska bokslutsmaterialet. Det möjliggör även ett effektivt samarbete mellan dig som konsult och revisor.

3. Ekonomisk översikt och samarbete med hjälp av finsit

Vår webtjänst finsit förenklar för dina kunder att förstå sin ekonomi. Istället för att ha fysiska kundmöten så kan en bra lösning vara att använda finsit för att grafiskt visualisera hur det går med kundens ekonomi och även dela dokument.

Vi finns här för att hjälpa och stötta dig i ditt arbete. Mer material, som till exempel inspelade webbinarier, informativa artiklar, praktiska hjälpmedel och FAQ’er som våra skatteexperter svarar på, hittar du på vår särskilda COVID-19 sida >>.